2013年5月24日 星期五

學拳的胸襟

學拳時大部份時間都會和不同師兄弟切礎交流, 唔知大家有無遇過以下情景? 

<情景一>
小師弟同某師兄黐手, 技術同經驗當然不及對方, 技不如人, 俾對方剷下頸, 中幾下拳頭亦無可口非. 黐完手後小師弟虛心請教對方有咩需要改善, 指導一下. 師兄招牌對白:"玩得ok啦, 玩耐d 就得架喇, 無咩問題..." "但我d 手係咪太硬呢? 剛才你用那個手法可以點消呢?""我都唔係好識架, 玩得多就自然識架喇..."

 <情景二>
某師兄同師弟黐手, 開始前再三提點"要放鬆d 呀, 記住唔好用力, 用力就學壞手喇..." 師弟當然百份百信晒師兄放鬆咁黐, 但師兄就出盡九牛二虎之力狂打對方, 以顯"地位". 黐完師弟問, 點解唔係放鬆黐手嗎? 師兄答, 係呀我好放鬆架喇, 你未練得好, 咪消唔到囉, 俾d心機練啦... 

唔知你有無做過呢d"師弟"? 我就做過了.
學拳生涯中, 見過唔少呢d"師兄", 專恰d 新仔. 俾你打完當交學費, 提點下可以嘛?
當然唔會. "教識咗你之後邊度有活靶練野""遲d俾你打到我,我仲有面..." 

呢d師謂師兄, 其實學到某個程度就進步空間不大. 1. 自己已滿足現狀, 唔洗再點練都好好打(自己覺得), 2. 自知能力不足, 又突破唔到, 唯有搵方法"教導"下d新人, 唔好俾佢地叻過自己, 以保住"師兄好犀利"嘅美譽同光環! 的確有人用以上手段趕走咗唔少師弟, 尤其潛質好個d, 趁你未"成形"就更加要打到你服佢, 或怕咗佢唔學! 

其實學拳就等如學做人, 修拳如修心; 品格唔好, 打得叻有咩用, 最慘仲要係唔叻個隻! 人地尊重你一聲"師兄", 何不大家分享一下學拳心得, 等後輩唔洗好似自己咁, 走少d怨枉路, 大家可以一起進步, 把詠春發揚落去; 而唔係驚人叻過自己, 用d下三流手段打到人服佢, 以保自己高高在上嘅"地位"! 

老實說, 依家歐美同俄羅斯嘅練詠春者, 已玩得好過好多香港同中國人.
點解外國人可以咁短時間內"集體"進步得咁快? 除咗勤力練之外, 就係著重分享同研究. 大家練到有咩問題或心得, 就攞出黎分享, 大家就可以用最有效嘅方法去練, 自然進步得快.

如果我地香港人仲用埋d 古老封建自私嘅思想, 固步自封, 陶醉於自我感覺良好嘅空間, 唔洗10年, 詠春便衰於港, 盛於外邦, 我們的下一代便要搵返外國人教詠春了!



Sifu Kelvin
詠春拳教學分享

武術頻道

沒有留言:

張貼留言